tirsdag den 18. oktober 2011

Hjemme igen efter en super skøn tur til London:D

Søndag aften kom jeg hjem fra London. Det var en tur med min mors familie - 10 i alt. Vi var derovre onsdag til søndag, så en dejlig lille ferie. Det betyder selvfølgelig jeg ingen efterårsferie får, da vi er igang med projektskrivning. Men skidt jeg ville ikke undvære turen:)

Vi kom ankom til Gatwick Airport ved 20-tiden og fandt efter en masse masen, klagen, forvirring og en så lige en arm og kuffert, der kom i klemme i toget, frem til hotellet og kom i seng. Der var lækker morgenmadsbuffet på hotellet med masser at vælge imellem bl.a. english breakfast. Jeg boede på værelse med min bror, og vi havde selvfølgelig glemt at stille uret frem, så torsdag morgen startede vi med at få morgenmad med alle business-mændene og måtte så vente en time på de andre. Ups! Dagen gik med at se Big Ben og London Eye. Og så sluttede vi af med en tur i The London Dungeun. Jeg var ret nervøs, for min fætter havde hørt det var mega uhyggeligt. Men jeg synes heldigvis ikke det var så slemt. Det var sjovt/uhyggeligt at se, men lidt langtrukken til sidst. Turen sluttede af med en 2 meters fald, som skulle efterligne vi blev hængt (lidt ala Det gyldne tårn i kbh). Det var alligevel en god afslutning. Vi spiste på en hyggelig pub inden vi smuttede hjem i seng.
Hotelværelset


Big Ben

London Eye

London Eye
London Dungeon

Fredag: Idag tog vi på Madame Tussauds voksmuseet. Det var virkelig sjovt at se alle de forskellige voksfigurer - nogle så virkelig levende ud! Ret skræmmende engang imellem, men vildt de kan lave det. Vi brugte et par timer derinde og fik taget en masse billeder. Vi spiste et sted tæt på, men vi blev da lidt forargede over prisen. Vi fik 2 stykker kød med pomfritter og ketchup til for 130kr. Puha, det var godt nok dyrt, for mad som max burde koste 50 for det var ikke ligefrem godt:S Men vi blev da mætte. Her fra tog vi ud til Camden Market. Fedt fedt fedt sted siger jeg bare! Det var så sjovt at se alle de forskellige kulturer og mennesker blandet sammen. Og så alle de ting! Vi spiste lidt let mad nede ved The Stabels, for her var masse af forskelligt mad. Det var lidt sjovt for mine to onkler købte 4 slags retter, vi fik hver en gaffel i hånden og så var det bare med at tage for sig af retterne. Super lækkert var det:) Vi blev derude til det lukkede, men vi nåede alligevel en lille smagsprøve på Oxford Street. Vi havde dog alle ret så ondt i fødderne, så det blev ikke til mange butikker. Vi spiste aftensmad ikke langt fra hotellet. Det blev dog kun til en forret, for jeg var stadig mæt. Inden vi smuttede hjem i seng tog vi på en pub og fik en øl.

Madame Tussauds - Christina Aguilera

Jack Sparrow



Lørdag: I dag stod den på Oxford Street. Hold da op en masse butikker - det da helt vildt, men også lidt dyrt. Jeg fik dog købt både makeup og parfume. Vi havde delt os op i små grupper og vi endte derfor med at tage ud på Camden Market igen. Her fandt jeg også lige et par støvler. Vi mødtes med de andre igen på hotellet og fandt aftensmad sammen. 

Camden Market - The Stables

Søndag: Sidste dag:( Efter morgenmaden hørte vi, hvad folk gerne ville som det sidste, og blev enige om at tage hen og se London Bridge og Tower of London og så tage ind på Oxford Street, så de sidste indkøb kunne klares. Jeg havde ikke noget jeg skulle, så jeg lovede at tage med min bror hen og kigge på en jakke. Fik fandt en super fed jakke af mærket SuperDry (hvis jeg husker rigtigt:P). Det skulle være et meget populært mærke derovre. Vi skulle have hurtig middagsmad, så det blev en smut på mac. Hurtigt og nemt og min fætters højeste ønske. Og så gik turen hjem til Danmark. Jeg var hjemme lidt i 24 og så var det bar på hovedet i seng for vækkeuret ringede allerede kl 7 mandag morgen. Tilbage til hverdagen. 
Det har været en super godt tur - tiden gik alt for hurtigt! Jeg er SÅ klar til en tur til London igen!


London Bridge

Ingen kommentarer:

Send en kommentar