onsdag den 4. januar 2012

Så bager vi klejner!

Lige inden vi tog hjem til mine forældre, bestemte min lillebror og jeg os for at kaste os ud i at bage klejner! Det kan da ikke være så svært tænkte vi, så afsted det gik til føtex og så ville der snart være en juleoverraskelse til de gamle. Og hvad kan glæde min stedmor mere end kage, så vi følte os ret sikre. Alt gik næsten som smurt, men da vi så smager dem smager de af franskbrød og slet ikke som rigtige kaffeklejner. Øv!


Opskriften, vi brugte, er fra en gammel bog og skrevet ned i hånden, så ved ikke, hvor den er fra:)
250g margarine
1½ dl mælk
50g gær
3 æg
1 spsk sukker
500g mel
palmin til kogning
Hæves i 45 min

Vi tog dem dog alligevel med til min stedmor og hun blev også glad. Hun synes de smagte fantastisk, og de blev da også gode efter en tur i microen på varmluft og så med glasur på:) Min mormor sagde hun havde en opskrift, som hun altid brugte, så næste år skal den vist afprøves:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar