onsdag den 4. april 2012

Tærte og pandekager:D

I går blev jeg enig med mig selv om, at det nu godt nok var ved at være tid til at få brugt alle de æg, jeg havde i køleskabet. Så jeg greb telefonen og ringede straks til bettebror! Han var super klar på at bruge æg og selvom klokken var 17.30 og maven knurrede var han overtalt. Det blev så til en hurtig tærte og pandekager til dessert:)



Tærte:

1 færdig tærtedej
1 løg
1 pakke kyllingetern
1 pakke bacontern
1 rød peber
ca. 6 championer
4 æg
1 flaske kaffefløde
skummetmælk
salt og peber
Lidt revet ost

Løg, peber og champion snittes og svitses på en pande. Baconen puttes på en tallerken og kommer en tur i microen - gav dem 4 min. Fedtet hældes fra og baconen svites med på panden. Tærtedejen bredes ud i formen, og blandingen og kyllingeternene fordeles ovenpå. Æg, fløde, mælk, salt og peber piskes sammen og hældes over. Drysses med ost og kommet i ovenen ved 170 grader i ca. 40 min.

Pandekager:

125g mel
3 æg
1 tsk salt
2 æg
smør til stegning

Mel og mælk røres sammen. Æg og salt tilsættes og så er de klar til at blive bagt:) Vi spiste dem med syltetøj, sukker og sirup:) UHM!


Fundet: Maduniverset

Ingen kommentarer:

Send en kommentar