tirsdag den 10. april 2012

Skøn skøn påske:)

I påsken var jeg hjemme ved mine forældre. Det var super dejligt at være hjemme og nyde dagene med familien. Der var nok at se til og dagene stod på kløve brænde og sætte nyt hegn til ponyerne. Hønsene nød at komme ud på græsset og fik rigtig taget en masse støvbade. Da hegnet endelig var sat op efter en masse arbejde og strømmen sat til, glædede vi os til at flytte dem ind i den nye indhegning. Men der skete godt nok ikke meget. Hoppen nåede kun 2 meter ind og så bukkede hun hovedet og græssede! Forstår ikke de ikke liiige skulle prøve at løbe og se, hvor stort et område de nu havde at boltre sig på, men det var nok alligevel et ret godt tegn:) Om aftenen stod den på lækker mad bl.a. en af  mine livretter lammekølle. Uhm hvor er det altså bare lækkert. Jeg havde godt nok mit kamera med, men af en eller anden grund blev det i tasken og jeg fik slet ikke taget nogen billeder - ikke engang af de fine små påskeliljer. Men skidt, det var en rigtig god ferie. Jeg sluttede den af med et besøg hos min mormor, som stod på masser af snak og hygge:)
I går kom jeg tilbage til Aalborg og min bror og jeg besluttede os for at lave mad sammen:) Det blev til Shepards pie også selvom vi netto bestemte det blev uden engelsk sauce, da det ikke var at finde på hylden. Men det er altså alligevel god en ret:)

Hehe udseendesmæssigt er det ikke ligefrem en skønhed, men det smagte godt:)



Kartoffelmos:
ca. 1,5 kilo kartofler
1 æg
mælk, smør, salt og peber
1 pose revet ost

Kødsovs:
500g oksekød
2 løg
3 fed hvidløg
2 pebre
1 dåse flåede tomater
1 dåse tomatpuré
salt, peber, basilikum og chili


Kartoflerne skrælles og koges uden salt. De piskes sammen med en klat smør og mælk og smages til med salt og peber. Tilsidst kommes ægget i. Vi puttede også lidt revet ost i.
Løg og hvidløg svites og kødet tilsættes. Herefter resten af ingredienserne. Det smages til med krydderier og får lov at stå og simre. Vi havde dog ikke så meget tålmodighed, så den fik ikke lov at stå længe.
Kødsovsen puttes i et ovnfast fad, kartoffelmosen kommes ovenpå og osten drysses ovenpå. Sættes i ovnen ved 200 grader i ca. 40 min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar