tirsdag den 14. februar 2012

Mad fra ugen

Hvor er det bare underligt at være færdig. Jeg går ledig, så det føles lidt som om dagene flyder lidt sammen. Jeg er endnu ikke begyndt at gå hjemme hverdag og kede mig, men frygter den dag jeg gør:S Og selvom jeg burde ha masser af tid synes jeg dagene flyver afsted og jeg intet får lavet... Her den sidste uges mad:)

Nem aftensmad - kylling med grøntsager, ris og karrysovs:)


Hvidkål med gulerødder og oksekød:

½ hvidkål, hakket
3 gulerødder i stave
3 fed hvidløg
1 løg
500g oksekød
ketchup
½ bouillonterning (okse) + 2-3 dl vand
salt, peber, karry, allround krydderi

Løg, hvidløg og kød kommes i gryden. Når det er brunet, kommes det hakkede hvidkål og gulerødderne i. Bouillonterning og vand kommes i. Smages til med ketchup og krydderier. Simrer ca. 45 min.


Koteletter i fad:
4 koteletter
2 dåser hakkede tomater gerne med urter
1/4 liter madlavningsfløde
1 stort løg
Championer
Basilikum, paprika, salt og peber

Koteletterne krydres og steges hurtigt på begge sider, og lægges i fadet. Løg og championer svitses og puttes ovenpå koteletterne. I samme gryde puttes de hakkede tomater og fløde, koger op og smages til. Hældes over koteletterne. Fades sættes i ovenen ved 200 grader i 10-15 min. Serveres med ris.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar