mandag den 7. maj 2012

Fiskelasagne

Forleden stod den på lasagne. Ikke den almindelige, men med fisk istedet:) Jeg fandt den her opskrift, men har ikke fulgt den helt. Skriver den som min bror og jeg lavede den. Vi var noget spændte - især min bror, men vi blev heldigvis ikke skuffede! Uhm, hvor var den god:) En anden gang vil jeg dog holde lidt igen med olien i pestoen, for vi synes begge det var lige i overkanten. Men den skal klart laves igen:)





Fiskelasagne alá Brødrene Price


1 pakke lasagneplader 
600 gram pangasius fisk
1 pose revet ost (indgår også i pestoen)

Tomatsovs:

2 dåse flåede tomater
1 løg
6 fed hvidløg
1 tsk. tørret oregano + basilikum
Olivenolie
Salt, friskkværnet peber og sukker

Løg og hvidløg hakkes fint og steges i olie. Tomaterne tilsættes, det smages til med oregano, basilikum, salt, peber og sukker, og står og simrer. 

Pesto:

1 bundt basilikum
3 spsk revet ost
2 fed hvidløg
3 spsk. pinjekerner
4 deciliter rapsolie
2 gode spøjt citronsaft
Peber og evt. salt


Alle ingredienser – men kun halvdelen af olien og citronsaften - kommes i en blender eller en foodprocessor. Kør med blenderen og tilsæt olien, indtil konsistensen er, som du kan lide den.
Smag til med citronsaft og peber og evt. lidt havsalt – men pas på. Parmesanost er ret salt, så der skal ikke salt i fra begyndelsen.



Béchamel sauce:

50 gr. smør eller margerine
4 spsk. mel
5 dl. mælk
salt-peber
reven muskatnød

Smelt smørret i en lille gryde, rør melet i og tilsæt mælken lidt efter lidt til saucen har en passende konsistens. Smag til med salt-peber og muskatnød.

Fundet her: Maduniverset





Ingen kommentarer:

Send en kommentar