lørdag den 4. august 2012

Hyldeblomstsaft

Tidligere på sommeren var jeg hjemme ved min forældre og vi fandt på at lave hyldeblomstsaft - der var nemlig fyldt med blomster overalt i haven, så nu skulle det være:)






Det kan godt være vi lavede dobbelt-portion, men jeg er meget bange for der ikke er mere tilbage, når jeg kommer forbi igen - selv min far har hyldeblomstsaft med på arbejde!

Ca. 2½ l

Ingredienser:
40 blomsterklaser
3 citroner
2 liter kogende vand
1½ kg sukker
50g citronsyre

Blomsterklaserne skyldes grundigt og det samme med citronerne, som skæres i tynde skiver. Citronskiverne lægges oven på blomsterne og det kogende vand hældes over. Sukker røres i til det er opløst og herefter citronsyren. Skålen dækkes til og stilles koldt i 3 døgn. Saften hældes gennem et klæde i ca. 30 min og hældes på flasker. Opbevares i køleskabet - kan også fryses.

Fundet her: Dansukker

Ingen kommentarer:

Send en kommentar