onsdag den 21. november 2012

Duer med det hele:)

Min bror og jeg havde fået duer af mine forældre, men de har lagt i fryseren et godt stykke tid nu, så derfor bestemte vi os for at nu skulle de laves. Jeg fandt en opskrift efter rådene at de skulle steges og koge længe.



3 ungduer
salt, smør
ca. 10 dl. vand

Sovs:
ca. 1 dl fløde
1½ spsk mel
en klat smør
kulør
evt. salt og peber

Vi gned duerne godt ind i salt både udenpå og indeni og stegte dem derefter i smør i en stegegryde. Herefter hældte vi vand ved så de næsten blev dækket. Det fik så lov at stå og småsimere i ca. 35 min. Vi vendte dem et par gange.
Sovsen lavede vi på den gode gamle måde med at lave en smørbolle og derefter tilføje vandet fra duerne, så vi synes der var nok sovs. Så kom vi fløde i og til sidst kulør. Salt og peber behøvede den ikke, for den smagte super godt uden:) Vi spiste det med kartofler, rødkål og franske kartofler til:)

Funder her: Dk-kogebogen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar