fredag den 2. december 2011

Suppe med broccoli og gulerødder

Havde et broccolihoved til at ligge og viste ikke lige hvad jeg skulle gøre med det. Forhørte mig ved en veninde, som sagde jeg da bare skulle lave suppe! Aha tænkte jeg, men det har jeg da aldrig lavet før, men hvorfor ikke bare springe ud i det! Hun gav mig en opskrift fra hovedet jeg kunne gå ud fra: grøntsager, løg og bouillon.
Det blev til denne suppe, og uhm hvor blev den god - det jo slet ikke svært at lave suppe:D

Det ser godt nok lidt farligt ud med den farve:P


1 stort løg
3 fed hvidløg
2 store gulerødder
1 broccolihoved
0,5 liter grønsagsbouillon
salt og peber
olie

Skær løg, hvidløg, gulerødder og broccoli i tern og svits det i lidt olie. Hæld bouillon ved og kog i ca. 20-25 min. ved lav varme. Giv det en tur med stavblenderen og smag til med salt og peber. Og så der serveret:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar